Leveransinformation


Våra bilar levererar hem till dig (dock ej inburet) och du hjälper chauffören att lasta av. Varorna levereras till markplan vid fordonets sida eller till lägenhetens port vid paketförsändelser. Vägen till lossningsplatsen måste vara farbar för en lastbil. Tänk på att lastbilen kan vara upp till 15 meter lång (2,6 m bred och 4,2 m hög) och att den behöver plats för att vända. Praktiska begränsningar kan gälla för vissa orter. Leveransen sker dagtid (vardagar).

Du blir kontaktad/aviserad av transportör ett par dagar innan leverans.

Transportförsäkring ingår. Om något mot förmodan händer med produkten på vägen hem till dig står vi för försäkringen och levererar en ny snarast möjligt.

a) Leveranstider

Under varje produkt hittar du aktuell leveransinformation. Denna är angiven i preliminärt beräknad leveransvecka. Om du vid ett och samma tillfälle beställer produkter med olika leveransveckor, är det den med högst vecka som styr leveransen.

Leverans till vissa postnummer medför en förlängd leveranstid.

b) Transportskador eller ej komplett leverans

Vid leverans skall du tillsammans med föraren kontrollera att godset är oskadat och att antalet kolli överensstämmer med fraktsedeln. Vid transportskador/synliga skador på emballaget eller vid avsaknad av kolli skall du under leveranstillfället anmäla detta till föraren som gör en skriftlig notering på fraktsedeln eller i handdatorn. Därefter anmäls reklamationen snarast av dig till oss på Byggmax By Me så att vi kan sända ersättningsvaror. Observera att om skadan/avsaknaden inte är anmäld på fraktsedeln så är transportreklamationen inte giltig. Spara alltid emballaget vid synlig skada för eventuell undersökning av skadeorsaken. Som kund bör du öppna förpackningen inom 7 dagar för att kontrollera varan. Fel eller skada som upptäcks senare efter mottagandet skall snarast anmälas till kundservice på Byggmax By Me som du når på:
- byme.byggmax.se/kundtjanst/
- support@byme.byggmax.se
- 010 – 199 72 18

Det skadade eller felaktiga godset får inte användas.

Vid transportskador skickar vi så snabb som möjligt ny ersättningsvara men ersätter inte kostnader som uppkommer p.g.a. stillestånd eller liknande. I vissa fall kan kompensation komma att utgå vid en försening. Detta sker då i form av prisavdrag enligt nedan på förhand överenskomna nivåer:

  • ≤1 vecka – Inget prisavdrag
  • 2-3 veckor – 1 % av ordervärdet
  • ≥ 4 veckor – 2 % av ordervärdet

c) Leveransförsening

Byggmax By Me jobbar intensivt för att du som kund ska vara så nöjd som möjligt med våra leveranser. Ibland uppstår dock leveransförseningar. Det kan röra omständigheter utom vår kontroll eller i vissa fall som en konsekvens av mycket högt tryck under högsäsong. Av dessa skäl rekommenderar vi att inte boka hantverkare förrän ni har kontrollerat att rätt artiklar har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen.

Ange postnummer för att få riktade erbjudanden