Frågor och svar


Köpfrågor

Köp med mitt bankkort går inte igenom?
Kontrollera att ditt kort är aktiverat för köp online och att du har pengar på kontot som ditt kort är kopplat till. Om problem kvarstår kontakta din bank för hjälp.
Finns fönstret utställt i någon butik?
Inte i dagsläget. Utan har du frågor kring våra fönster är du välkommen att kontakta oss på kontakt@byme.byggmax.se. Öppettiderna är helgfria vardagar kl 08–16.

Fakturafrågor

Jag hittar inte min faktura i leveransen?
Din faktura skickas till din angivna mejladress efter leveransen, alternativt per post.
Jag har fått en kreditfaktura. Kan jag dra av detta på min faktura?
Ja, dra av beloppet från det du har på din faktura när du betalar. Använd fakturans OCR-nr. Om du inte har någon obetald faktura att dra din kreditfaktura mot så kontakta oss, så kan du få tillbaka detta på en avi eller på ditt konto.
Jag kan inte betala fakturan då jag inte hittar OCR-nr?
Fakturan kommer först efter leverans. Står det inget OCR-nummer så är det troligtvis orderbekräftelsen du tittar på.
Varför har jag fått en påminnelse på fakturan?
Om din betalning inte varit Collector tillhanda senast förfallodatumet på fakturan, så skickar vi en påminnelse. Har du redan betalat fakturan kan du bortse från påminnelsen.
Jag har valt delbetalning via Collector och har nu frågor om fakturan. Vart vänder jag mig?
Kontakta Collector på 010-161 01 00 så hjälper de dig.
Kan jag betala med kort när jag fått min faktura?
Nej, vi har tyvärr ingen möjlighet att hantera kortuppgifter via telefon. Detta för din och vår säkerhet.
Varför står det Skånska Byggvaror på min orderbekräftelse/faktura?
Skånska Byggvaror är en del av Byggmax Group och vi har tillsammans skapat denna tjänst för att kunna erbjuda dig kundanpassade byggvaror. Skånska Byggvaror har ett brett sortiment och erfarenhet av kundanpassade byggvaror sedan tidigare som vi får ta del av.

Leveransfrågor

Måste jag vara hemma när min leverans kommer?
Någon myndig person behöver vara på plats vid leverans och signera mottagandet.
Observera att om beställningen gjorts mot faktura eller delbetalning måste det vara den som står som mottagare på sändningen som signerar.
Kan jag få min leverans till en ö utan broförbindelse? (Gäller inte Gotland)
Vi kan inte leverera till öar som saknar broförbindelse. Vid önskemål om leverans till en ö, levererar vi till närmaste kajplats där du får ta emot leveransen och sedan själv ombesörja vidare transport till ön. Du lägger dock in adressen på ön som leveransadress. Var god och uppge om du önskar direktleverans till ön redan vid er beställning då vissa varor behöver emballeras på ett visst sätt.
Jag ska boka hantverkare, när kan jag boka in dem?
Vi rekommenderar att du bokar hantverkare först när du fått din order. Om ordern inte kommer fram det datum du förväntar dig, t ex p.g.a. en försening, så kan hantverkarna bli stående utan varor att installera.

Returfrågor

Hur får jag tillbaka mina pengar?
När vi fått din retur får du tillbaka pengarna på enligt samma betalningsmetod som du använt vid köpet.
Jag vill nyttja min produktgaranti, hur gör jag?
För garantiärenden kontaktar du oss på support@byme.byggmax.se

I ditt mail behöver vi ditt kundnummer eller ordernummer samt en beskrivning av ditt ärende.

Garantier gäller ej vid: olyckshändelse, vanvård, överspänning / åska, onormal användning, avseende från skötsel- och serviceanvisningar.
Kan jag returnera mina varor i en butik?
Nej, utan vid reklamation, garantiärenden eller monteringsfrågor är du välkommen att kontakta oss på support@byme.byggmax.se
I ditt mail behöver vi ditt kundnummer eller ordernummer samt en beskrivning av ditt ärende.
Ange postnummer för att få riktade erbjudanden